sobota, 3 listopada 2012

Ciasto na domową pizzę- sprężyste i chrupiące


Piekłam już różne domowe pizze. Grubą bułę drożdżową, pizzę z dodatkiem ziemniaków, razową, półrazową, i tak dalej. Ostatnią naszą miłością jest pizza z.... kaszą manną, czyli grysikiem :) Można oczywiście nie bawić się w kaszę mannę, tylko dodać mąki z semoliny, którą da się kupić w internecie, np. w sklepie Bogutyn Młyn (na marginesie: sklep jest świetny, bardzo polecam). Mnie jednak na razie zdecydowanie bliżej do spożywczaka, w którym Kasza Manna jest zawsze dostępna. Oryginalny przepis zaczerpnęłam z bloga Kraina Szczęśliwości, poniżej moja wariacja, która sprawdziła się znakomicie. Brzegi pizzy wychodzą tak wspaniale chrupiące, że następnym razem dam mniej nadzienia ;)

Składniki wystarczają na przygotowanie 2 sporych placków (na obiad dla 4 osób).

300 g mąki pszennej (ja używam Lubelli puszystej poznańskiej (pierogowej))
200 g kaszy manny (normalnej, nie błyskawicznej)
1 szklanka letniej wody
1 naprawdę czubata i hojna łyżeczka soli
2 łyżki oliwy z oliwek Extra vergine
4 g suszonych drożdży
opcjonalnie: świeżo starta gałka muszkatołowa

Wszystkie składniki wrzucam do maszyny (wypiekacza do chleba) na program wyrabiania ciasta, który trwa półtorej godziny. Pizza jest wyrabiana oraz odpoczywa i wyrasta w cieple.
Piekę w 300 stopniach przez 12 minut.

PS. Z uwagi na drożdże próbowaliśmy powyższego przepisu z mlekiem zamiast wody. Z wodą pizza jest lepsza :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz