niedziela, 4 listopada 2012

Zupa Krem paprykowo-marchewkowy

Zupa mojego przepisu :) W zamyśle miała być pomidorowo-paprykowa, ale zrezygnowałam z pomidorów, bo bałam się zbyt kwaśnego smaku. Zamiast nich postawiłam na marchewki. Ma przepiękny, optymistyczny pomarańczowy kolor. Bardzo przypadła do gustu mnie i mojemu Mężowi, który generalnie nie przepada za zupami. Świetnie nada się dla dzieci, bo jest lekko słodka w smaku.

Składniki na 6-8 porcji:

  • 4 czerwone papryki
  • 5 sporych marchewek
  • 2 średniej wielkości cebule
  • 2 szklanki bulionu (ja użyłam bezglutenowego bulionu warzywnego w kostce)
  • 100 ml śmietany 18%
  • gałązka świeżego rozmarynu
  • pieprz, sól, papryka w proszku słodka lub ostra.
  • opcjonalnie: oliwa z oliwek extra vergine, prażone pestki dyni, ser feta.
Wykonanie:
  1. Marchewki obrać ze skórki, papryki przeciąć na pół, usunąć gniazda nasienne. Marchewki i paprykę (skórką do góry) ułożyć na blasze wyłożonej papierem lub folią aluminiową i piec w piekarniku przez 40 minut w temperaturze 200 stopni. Wystudzić.
  2. Podczas gdy warzywa się pieką, zagotować w bulionie 2 cebule.
  3. Z upieczonych papryk usunąć skórę (po upieczeniu powinna sama odchodzić). Papryki i marchewki wrzucić do bulionu.
  4. Blenderem zmiksować bulion z warzywami na krem, dodać śmietanę i posiekane świeże igiełki rozmarynu. Doprawić do smaku pieprzem, solą, papryką w proszku.
  5. Podawać skropiony oliwą, z fetą pokrojoną w kostkę. Można posypać pestkami dyni uprażonymi na suchej patelni.
Tip: Dla większej kremowości zupy można wraz z cebulą ugotować w bulionie 2 ziemniaki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz